28 Eylül 2016 Çarşamba

Şeftali Marmelatı


Büyük oğlum Sarp bebekliğinden beri meyve ve tatlı tarzı şeyleri sevmez tek derdi çikolatalı şeyler.
Bu yüzden bazı şeyleri deneme ya da yapma şansım olmuyordu. 2. oğlum Batu şu anda 8 aylık ek gıda dönemi yaz ayına gelince ve tabi birde meyve seven bir çocuk olunca bende içimde kalan bazı şeyleri gerçekleştirme şansına sahip oldum. Yaz ayı bitmeden aklımda olan Şeftali marmelatını denedim bence gayet başarılı oldu. 5 senedir ağzına meyve koymayan bir çocuktan sonra, meyve yiyen bir bebek beni tarifsiz mutlu etti (abartma demeyin çünü ben büyük oğluma hiç ara öğün yapamıyorum meyve yemez,meyveli yoğurt yemez, her bisküviyi yemez eline salatalık almışlığı yoktur,domates yemez..bu yüzden ara öğün verdiğim bir çocuk beni rahatlatıyor)

  • 3 adet şeftali
  • 1 adet elma
  • 2-3 damla limon suyu
  • 1.5 yemek kaşığı nişasta
  1. Öncelikle şeftalinin kabuklarını soyup doğrayıp rondoya koyun.
  2. Elmaları rondoya koymuyorum çünkü taneler kalıyor ezmiyor bu yüzden elmayı rende yapın ya da cam rende ile suyu çıkacak şekilde.
  3. Şeftali ve elmayı limon suyunu damlatıp rondoda güzelce çekin. Sıvı akışkan bir kıvam göreceksiniz.
  4. Sonra karışımı bir tencereye koyup içine nişastanızı ekleyip karıştırarak hafif bir ateşte birkaç dakika çevirin sıvı haldeki şeftali biraz toparlanıp ağırlaşacak (eğer hala sıvı gibiyse nişasta ekleyebilirsiniz)
  5. Ocaktan aldığınız karışımı hava almayacak bir kaba koyup soğuduktan sonra kapağını apatıp buzdolabına koyun.
  6. Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katıyoruz.
Afiyet olsun, sevgiyle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder