24 Ağustos 2016 Çarşamba

Ezogelin Çorba



Malzemeler;
  • 1 su bardağı kırmızı mercimak
  • 1,5 tatlı kaşığı pirinç
  • 1,5 tatlı kaşığı bulgur
  • 2 çay kaşığı pul biber (ben oğlum yediği için içine acı koymadım)
  • 1 yemek kaşığı nane
  • 3 diş sarımsak
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası(yoksa normal salçada olur)
  • 1, 5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı tereyağ (sevmiyorsanız zeytinyağ,sıvıyağ da olur)
  • 2 litreye yakın su

  1. Rendelenmiş soğanı sarımsak ile yağda kavuruyoruz.Kavrulunca salçayı naneyi ve pul biberi içine ekliyoruz.
  2. Bir iki karıştırdıktan sonrayıkadığımız mercimeği,pirinci,bulguru ilave ederek karıştırıyoruz.
  3. daha sonra içine suyumuzu ilave ediyoruz. Ben soğuk koymayı tercih ediyorum. sıcak su da koyabilirsiniz. 
  4. Tuzunu rondo da çekmeden önce koyuyorum ben.
  5.  Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katıyoruz.

Afiyet olsun, Sevgiyle kalın :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder