24 Ağustos 2016 Çarşamba

Kabak Sufle Tarifi



Kabak sebzesini çok severim. Kabak kalye, sandal sefası gibi yemekleri genellikle sık yaparım. Ama bu sefer dolapta duran kabaklarıma uzun uzun baktım ve artık farklı birşey yapmak lazım dedim. İnternette bulduğum bu güzel doyurucu ve kolay tarifi sizlere sunmak istiyorum.
Malzeme ayarları bence tamamen sizin kaç kişilik yapmak istediğiniz ile ilgili ben genelde tariflere çok uymuyorum 1 akşamlık 2 ya da 3 kişilik çıkabilecek ölçüleri ayarlıyorum.
Bu arada bence içine kıymada çok yakışır. Tavada pişirdiğimiz kıyma harcını bir dahaki sefere mutlaka deneyeceğim.

Malzemeler;
  • 4 adet orta boy kabak
  • 3 adet yufka
  • 2 adet yumurta
  • Beyaz peynir 200 gram civarı
  • Bir kase kaşar peyniri
  • 1 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • yarım demet dereotu
  • yarım demet maydanoz
  • 4-5 adet taze soğan( ben pişmiş taze soğan tadını pek sevmedim bir daha kullanmam)
  • tuz , karabiber

  1. Önce kabaklarımızı derince bir kaba alıp rendeliyoruz.(ben suyunu sıkmadım size kalmış)
  2. Dereotu,Maydanoz ve taze soğanlarımızı doğrayıp içine ekliyoruz.
  3. Yumurtalarımızı,sütü, tuzu ve karabiberi ayrı bir kapta karıştırıp çırpıyoruz. Kabaklarımızın içine ekliyoruz.
  4. Peynirimizi ve kaşarımızın yarısını da kabak karşımına ekleyip karıştırıyoruz.
  5. Yufkalarınızı elinizle ufak ufak parçalayın. Hepsini birden atmayın azar azar içine iyicene yedirin karışımın.
  6. Daha sonra borcam kabınızın içine boşaltın ve kalan kaşar peynirini de üzerine serpin.
  7. Önceden ısıtılmış 180 derece fırınınızda üzeri kızarana kadar pişirin. Borcamda da gözüktüğü gibi içi pişmemiş sanıyorsunuz böyle beyaz olduğu için ama pişiyor merak etmeyin.
  8. Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katıyoruz.
Afiyet olsun, Sevgiyle Kalın :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder