30 Mart 2016 Çarşamba

Tarçınlı Misket Kurabiye



Uzun bir aradan sonra yeniden, yeni bir tarifle buradayım.. İlk oğlum doğduğu zaman işten ayrılmıştım ve evde geçen sürede mutfağımı daha çok keşfetmeye başlamıştım, sonunda BENEKLİLEZZETLER ortaya çıkmıştı. Daha sonra iş dünyasına dönmem ve artık Butik Pastacılık işleri ile uğraşmamdan dolayı uzun bir süre burayı ihmal ettiğimi biliyorum...
Ve tuhaf ki tarih tekerrür eder derler ya 2. oğlum oldu.. Ben yine evdeyim, hala butik pasta işleri yapıyorum..hatta bu sefer evde 2 çocuk var ama ben gene mutfağımı keşfetmeye devam ediyorum..
Kurabiye en sevdiğim şeylerden biridir. Tatlıcı bir yapım var ve o ağızda dağılan ısırınca dişinizden kat sesi gelmeyen kurabiyeyi arayıp durdum.. 5. gün hala bayatlamadı,hala taze, hala iştahla yiyorum.
Tarçınlı Misket Kurabiye.... Birde minicik lokmalık..kahvenin yanına yakışan sevimlilikte :)

Malzemeler;


  • 2 yumrtanın sarısı
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • 150 gr. margarin
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu

Üzeri için;
       

  • 2 yemek kaşığı pudara şekeri yada toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın


  1. Yumurta sarıları, pudra şeker ve yumuşatılmış margarini mikserle krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. 
  2. Un, tarçın, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun. 
  3. Hamurdan misket büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın ve yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 
  4. 170 dereceye ayarlı fırında üzeri beyaz kalacak şekilde yaklaşık 10-15 dakika pişirin. Pudra şeker ve tarçını karıştırın. 
  5. Kurabiyeleri fırından çıkarır çıkarmaz üzerine serpiştirerek soğuduktan sonra servis yapın. 
  6. Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katıyoruz.
Afiyet Olsun, Sevgiyle Kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder