23 Şubat 2015 Pazartesi

Penny'nin Tarçınlı Kurabiyesi (Gündüzsefası)


Uzun zamandır kitap okumaya vakit ayıramıyordum..Ama en sonunda artık bir yerden başla Selin dedim kendime.. ve ilk etrafımda fazlaca görmeye başladığım Sarah Jio kitaplarından biriyle başlamaya karar verdim. Gündüzsefası..son çıkan kitabıydı.. ondan öncekileri neden atladım bilmiyorum..Gerçi bu kitabı okuduktan sonra onları da almaya başladım.. Kitap'tan tarifte çıkarmış.. Hem de 2 tane tarif var..Ben ilk olarak kurabiyeleri denemek istedim. Ve o meşhur kahveciler de, amerikan filmlerinde olan cookies adı altındaki kurabiye ile tanıştım. Enfes bir tadı var. Mutlaka denemelisiniz..Tabi önce kitabı okuyup sonra da kurabiyeyi yapmayı :))))


Penny'nin Tarçınlı Kurabiyeleri
36 adet için

Malzemeler

  • 250 gram tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1 1/2 bardak şeker
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • 2 1/4 bardak un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 1/2 yemek kaşığı tarçın
Yapılışı;

  1. Fırını önceden175 derecede ısıtın. Tereyağı ve şekeri iyice karıştırın.
  2. Yumurta,vanilya ve pekmezi de içine katarak karıştırmaya devam edin.
  3. Ardından un, kabartma tozu ve tarçını karıştırarak tereyağlı karışıma ekleyin.
  4. Hazırladığınız hamurdan parçalar koparıp ister yuvarlak (orjinalin de olduğu gibi) isterseniz benim gibi düz yuvarlak şekil vererek  yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizip 10-12 dakika kadar pişirin.
  5. Ve unutmadan mutlaka sevginizi katın :)

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder