8 Mayıs 2013 Çarşamba

Kuru Mayalı Poğaça






















Uzun zaman sonra yazabildiğim ilk tarifim aslında birçok şey birikti :( vakitsizlikten koymaya fırsatım olmadı. En tazesinden haftasonu denediğim kuru mayalı poğaça tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum.Ben şu yumuşacık pofuduk olan poğaça tariflerini arıyorum aradığımı bulana kadar da denemeye devam edeceğim. Ama bu yaptığım tarifi çok beğendik gerçekten lezzeti yumuşaklığı tadıyla bizi tatmin etti ki 2 gün üst üste pişirip bir güzel yedik :))

  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kuru maya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt         
  • Üzerine sürmek için yumurta sarısı      
  1. Unumuzu derince bir kabın içine koyup ortasını açıyoruz.
  2. 1 paket kuru mayayı koyup,tuzumuzu ve şekerimizi ekliyoruz (şekeri daha az koyabilirsiniz tatlı sevmiyorsanız 1 kaşık yetecektir)
  3. Daha sonra 1 bardak sütümüzü ocakta çok az ısıtıp kabımıza sıvı yağ ile birlikte mayamızın üstüne ekleyip 10 dakika kadar yoğuruyoruz.
  4. Ardından üzerine bir örtü kapatarak 30 dakika dinlenmeye bırakıyoruz.
  5. Bu esnada iç harcını hazırlıyoruz.İç harcı için malzeme yazmadım tamamen sizin zevkinize kalmış.
  6. Peynirli,kıymalı yada zeytinli yapabilirsiniz.Ben zeytinli yapmayı tercih ettim.
  7. Mayalanmış hamurumuzdan parçalar kopartıp elimizde açarak içine malzememizi koyup kapatıyoruz.
  8. Avucumuzda yuvarlayarak tepsimize diziyoruz.Benim yaptığım boyutta 15-17 adet arası çıkıyor.
  9. Bütün poğaçaları tepsimize dizdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüyoruz. Arzuya göre çörek otu yada susamla süslüyoruz.
  10. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişiriyoruz.Pişme süresi 20 dakika kadar sürüyor her fırın ayrıdır.Üstündeki yumurta sarısının renginden  poğaçanızın piştiğini anlayabilirsiniz.
  11. Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katıyoruz :)

AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder