28 Mart 2012 Çarşamba

Kısır




En sevdiğimmmm.Bir ara nasıl takılmıştım her cuma akşamı (güzel dizilerde hep bugün olur bide:) ) koca bir kap kısır (asla yaparken elimin ölçüsü olmaz )ve ben oturup yarısından fazlasını yediğimi size açık yüreklilikle söyleyebilirim :)) Tabi sonrasında koltukta şişkin bir halde uzanan ben..ama yatmadan  dolaptaki kaseden bir kaşık daha atan yine ben :)) Allahım ne güzel bir tatdır bu...

  • 3 su bardağı köftelik bulgur (misafir sayınızagöre)
  • 3 adet yeşil biber
  • 3 adet kırmızı biber
  • 1 demet taze soğan
  • 3-4 yemek kaşığı salça-domates-biber yada ev yapımı size kalmış
  • yarım demetten biraz az maydanoz ve dereotu
  • 2 adet limon
  • 2 adet salatalık
  • sıvı yağ
  • tuz
  • pul biber

  1. Kısırımızı derince ve geniş bir kaba koyuyoruz.İçine salçayı koyup elimizle tüm salçayı bulgurumuza yediriyoruz.Böyle olunca daha güzel emiyor salçayı
  2. biraz sıcak su ekleyip üstünü hafif geçecek kadar şişmesini bekliyoruz.Ara sıra karıştırınki yapışmasın.
  3. Başka bir kapta tüm yeşillikleri doğrayıp karıştırın.Daha sonra kısırımızın içine bir kısmını ekleyin.Sıvı yağ ekleyip 1 adet limonu sıkın.Karıştırması kolay oluyor ve tabi yapışan bulguru açmakta.
  4. Sonra diğer malzemeyide ekleyip diğer limonu sıkın ve tuzu,baharatları ekleyin. 
  5.  Ve unutmadan mutlaka sevgimizi katalım :)

AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder